Η εξέλιξη των διδακτόρων Ε.ΔΙ.Π με ερώτηση στη Βουλή από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Γιώργο Αμυρά και Ιάσονα Φωτήλα

 In Δελτία Τύπου

Τη δυνατότητα να εξελίσσονται ιεραρχικά οι διδάκτορες μέλη του μόνιμου Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των ελληνικών πανεπιστημίων με αυξημένα προσόντα (διδακτορικά, μεταδιδακτορικές έρευνες, δημοσιεύσεις, ερευνητικό έργο, αυτοδύναμο διδακτικό έργο κ.ά.) ζητούν με ερώτηση που κατέθεσαν σήμερα στη Βουλή οι βουλευτές της ΝΔ Γιώργος Αμυράς, Ιωαννίνων και Ιάσων Φωτήλας, Αχαΐας προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Οι βουλευτές επισημαίνουν την ακαδημαϊκή ασυμμετρία όπου ερευνητές, επιστήμονες και πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι, υψηλού επιπέδου, στερούνται της δυνατότητας της θεσμικής αναγνώρισης και εξέλιξής τους ενώ την ίδια ώρα οι καθηγητές εφαρμογών των πρώην Τ.Ε.Ι. με πτυχίο ή μεταπτυχιακό γίνονται άμεσα και χωρίς κρίση λέκτορες εφαρμογών με δικαίωμα εξέλιξης, όταν αποκτήσουν διδακτορικό (ΦΕΚ Α΄38/2.3.2018).

Οι δύο βουλευτές ζητούν να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες από το Υπουργείο Παιδείας ώστε οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π. να μπορούν να εξελιχθούν στη βαθμίδα του λέκτορα με ανοιχτή διαδικασία, κατόπιν κρίσης για να τους παρέχεται έτσι η θεσμική αναγνώριση για το έργο που επιτελούν.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Ιεραρχική εξέλιξη των διδακτόρων μελών του μόνιμου Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π) των ελληνικών πανεπιστημίων

Διδάκτορες, μέλη του μόνιμου Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των ελληνικών πανεπιστημίων, με αυξημένα προσόντα (διδακτορικά, μεταδιδακτορικές έρευνες, δημοσιεύσεις, ερευνητικό έργο, επίβλεψη πτυχιακών, συνεπίβλεψη μεταπτυχιακών εργασιών, αυτοδύναμο διδακτικό έργο κ.ά.) δεν έχουν τη δυνατότητα σε ιεραρχική εξέλιξη.

Οι θέσεις των Ε.ΔΙ.Π. είναι περιορισμένες, καθώς στα τμήματα που διδάσκουν δεν προκηρύσσονται νέες θέσεις στο αντικείμενό τους. Οι δημοσιεύσεις και οι έρευνες τους αξιοποιούνται για την καλύτερη κατάταξη των τμημάτων που υπηρετούν, στο πλαίσιο της αξιολόγησης, με περιορισμένες όμως αρμοδιότητες και μηδενικές δυνατότητες ανέλιξης για τους ίδιους.

Επισημαίνεται ότι ενώ ισχύει η συγκεκριμένη ακαδημαϊκή ασυμμετρία όπου ερευνητές, επιστήμονες και πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι, υψηλού επιπέδου, στερούνται της δυνατότητας της θεσμικής αναγνώρισης και εξέλιξής τους παράλληλα οι καθηγητές εφαρμογών των πρώην Τ.Ε.Ι. με πτυχίο ή μεταπτυχιακό γίνονται άμεσα και χωρίς κρίση λέκτορες εφαρμογών με δικαίωμα εξέλιξης, όταν αποκτήσουν διδακτορικό (ΦΕΚ Α΄38/2.3.2018).

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

  1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε οι διδάκτορες μέλη του μόνιμου Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π) των ελληνικών πανεπιστημίων να μπορούν να εξελιχθούν στη βαθμίδα του λέκτορα με ανοιχτή διαδικασία, κατόπιν κρίσης για να τους παρέχεται έτσι η θεσμική αναγνώριση για το έργο που επιτελούν;

Οι ερωτώντες βουλευτές

                      Γιώργος Αμυράς, βουλευτής Ιωαννίνων  – Νέα Δημοκρατία 

Ιάσων Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας – Νέα Δημοκρατία
 
 

 

Recent Posts