Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ και η ΠΔΕ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

 In Άρθρα

«Η ιστορική ευκαιρία της ανάπτυξης»

Βρισκόμαστε ενώπιον μία ιστορικής ευκαιρίας ως έθνος που ίσως να μην εμφανιστεί άλλη τις επόμενες δεκαετίες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω της κρίσης του κορωνοϊού αποφάσισε να στηρίξει ενεργά τα κράτη-μέλη που επλήγησαν περισσότερο σε μία έμπρακτη επίδειξη αλληλεγγύης.

Βασικό μέσο υλοποίησης του φιλόδοξου επενδυτικού- αναπτυξιακού προγράμματος θα είναι οι Περιφέρειες. Μέσω αυτών θα διοχετευτούν χρήματα σε συγκεκριμένους τομείς που δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα: Ο τουρισμός, οι μεταφορές, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το λιανεμπόριο, οι κατασκευές, η υγεία και ο αγροδιατροφικό κλάδος. Δεν θα χρηματοδοτηθούν παραδοσιακού τύπου έργα αλλά θα δοθεί προτεραιότητα σε τομείς που εναρμονίζονται με τους στόχους της Ε.Ε: Οι τομείς της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης, με ειδική αναφορά στις ασφαλείς και βιώσιμες μεταφορές. Αν καταφέρουμε και αξιοποιήσουμε σωστά τα κονδύλια θα έχουμε πολλαπλασιαστικά θετικό αποτέλεσμα στην ευημερία της χώρας και των συμπολιτών μας με δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.

Γι’ αυτό η κυβέρνηση προχωράει τάχιστα μεταρρυθμίσεις στη διοίκηση ώστε να γίνει εφικτή η έγκαιρη κατάθεση επενδυτικών σχεδίων. Πρόκειται για τεράστιο έργο και λειτουργεί σχετικά η «επιτροπή Πισσαρίδη» με επικεφαλής τον γνωστό οικονομολόγο και υπό την επίβλεψη του ίδιου του πρωθυπουργού.

Παράλληλα οι Υπουργοί της κυβέρνησης υλοποιούν τάχιστα το κυβερνητικό έργο. Άλλωστε, παράλληλα με το πρόγραμμα Next Generation των 750 δις και το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 θα υπάρξει και το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2027 όπου θα ενταχθούν ώριμα προς υλοποίηση έργα.

Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στην ενίσχυση του τομέα των μεταφορών-υποδομών. Υπάρχουν άλλωστε αρκετές εκκρεμότητες στην Αχαΐα και γενικότερα στην περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας.

Η δημιουργία νέων ή και η ολοκλήρωση των μεγάλων υποδομών της περιοχής θα βοηθήσουν στις μεταφορές που θα συμβάλλουν με τη σειρά τους θετικά στην περαιτέρω διευκόλυνση της κυκλοφορίας των γεωργικών-βιομηχανικών προϊόντων μας στις αγορές του εξωτερικού.

Γιατί οι υποδομές δημιουργούν τις λεγόμενες θετικές εξωτερικότητες και (θετικές) οικονομίες κλίμακας συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους παραγωγής και μεταφοράς των προϊόντων μας στις αγορές της Ευρώπης και του κόσμου. Άρα συμβάλλουν και στην ανταγωνιστικότητά τους που είναι ο κρίσιμος παράγοντας  ενίσχυσης της οικονομίας μας.

Έργα όπως η επέκταση του εμπορικού λιμανιού της Πάτρας, η δημιουργία τερματικού σταθμού φυσικού αερίου, η διέλευση του τρένου, η ολοκλήρωση του δρόμου Πάτρας – Πύργου, η εκ νέου σύνδεση με ferry boat του Αιγίου με τη Στερεά Ελλάδα, η δημοπράτηση της επέκτασης του φράγματος του Πηνειού στη Δυτική Αχαΐα και η ολοκλήρωση του φορέα που θα αναλάβει το φράγμα του Πείρου-Παραπείρου, είναι έργα που μπορούν να συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της Αχαΐας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής πρόκειται να ανακοινώσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης στο συνέδριου της εφημερίδας «Πελοπόννησος» αλλά πιστεύω ότι και τα αναπτυξιακά προγράμματα «Αντώνης Τρίτσης» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που ανακοίνωσε ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκος θα συμβάλλουν επίσης θετικά στην κατεύθυνση της τόνωσης της απασχόλησης.

Η ευκαιρία αυτή δεν μπορεί και δεν πρέπει να πάει χαμένη.

Είναι υπόθεση όλων μας.

Πρέπει να την κερδίσουμε και θα τα καταφέρουμε!

Recent Posts