ΟΜΙΛΙΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

 In Ομιλίες

Ευχαριστώ κύριε πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις που έχει εξαγγείλει σε όλους τους τομείς της οικονομίας και κοινωνικής ζωής.

Με το παρόν σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στοχεύει στην αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του ιδιωτικού σχολείου στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης για ένα πιο αυτόνομο, σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο.

Επιπλέον, είναι μία καλή ευκαιρία η συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αλλά και αυτή που γίνεται σήμερα στην ολομέλεια για το νομοσχέδιο να καταδειχθούν οι ιδεολογικές μας διαφορές.

Είμαι της άποψης ότι δεν είναι κακό να υπάρχουν ιδεολογικές διαφορές μεταξύ των κομμάτων. Το αντίθετο θα έλεγα, ο πολίτης με τη σωστή συζήτηση καταλαβαίνει τι πρεσβεύει το κάθε κόμμα και αναλόγως επιλέγει με την ψήφο του αυτό που εκπροσωπεί τα συμφέροντα του και βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία της δημοκρατίας.

Προβληματικό είναι όταν έρχεται ένα κόμμα και υποκριτικά μιλάει σε ένα θέμα. Όπως στο παρόν νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ!

Που στην πραγματικότητα τα περισσότερα στελέχη του δεν θέλουν την ιδιωτική εκπαίδευση – άλλωστε το έχουν δηλώσει πολλές φορές – και επειδή δεν μπορούν να την σταματήσουν, προσπαθούν με κρατικίστικες ρυθμίσεις να «πνίξουν»  τη λειτουργία της.

Την ίδια στιγμή όμως πολλοί στέλνουν τα παιδιά τους σε καλά ιδιωτικά σχολεία με πρώτο τον αρχηγό τους!

Έτσι λοιπόν, στην πραγματικότητα αυτό που κρύβεται πίσω από τις αντιδράσεις τους είναι η παντελής έλλειψη διάθεσης αλλαγών έστω και κατά το ελάχιστο!

Μόνο καταγγελίες και σαματάς! Δέχθηκε μάλιστα το 2015 να μπει ΦΠΑ 24% στην ιδιωτική εκπαίδευση χωρίς καν να το έχει ζητήσει η τότε τρόικα και μόνο λόγω των αντιδράσεων έβγαλε τη ρύθμιση!

Πίσω λοιπόν από την αντίδραση στη μεταφορά των εργασιακών ζητημάτων των εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας από το Υπουργείο Παιδείας είναι η πρόθεσή τους να λειτουργεί το ιδιωτικό σχολείο όπως το δημόσιο!

Ε, συγγνώμη αλλά αυτό σε μία ελεύθερη οικονομία δεν μπορεί να γίνει!

Γιατί οι γονείς που επιλέγουν το ιδιωτικό σχολείο για τα παιδιά τους, το κάνουν γιατί θέλουν το κάτι παραπάνω γι’ αυτά είτε θα πρόκειται για μία επιπλέον ξένη γλώσσα ή ένα παραπάνω γνωστικό αντικείμενο που θα συμβαδίζει με τη νέα εποχή.

Και θέλουν εκπαιδευτικούς που επιθυμούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία να αξιολογούνται για να βελτιώνονται.

Και τα  στοιχεία είναι συντριπτικά!

Γιατί παρά τις καταγγελίες εναντίον των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και των ίδιων των μαθητών, οι απόφοιτοι των ιδιωτικών σχολείων επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις!

Το δεύτερο σχόλιο που θέλω να κάνω είναι για το θέμα του δημόσιου αγαθού της παιδείας που κατά κόρον ακούω.

Καταρχάς, το γεγονός ότι η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό δεν αποκλείει ούτε στην Ελλάδα ούτε στην Ευρώπη τον ιδιωτικό τομέα, καθώς παρέχεται μέχρι τη δευτεροβάθμια βαθμίδα και από ιδιωτικούς φορείς.

Δεν καταλαβαίνω επιπλέον γιατί το επάγγελμα του εκπαιδευτικού στον ιδιωτικό τομέα πρέπει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από άλλα του ιδιωτικού τομέα. Σε αυτά που λέγονται περί λειτουργήματος θα αντέτεινα ότι και το δικό μου επάγγελμα του δικηγόρου, όπως και άλλα, έχουν την επιπλέον ιδιότητα του λειτουργήματος αλλά αν δεν κάνω καλά τη δουλειά μου, θα έχω πρόβλημα οικονομικό και εργασιακό!

Αντιθέτως λοιπόν με τον ΣΥΡΙΖΑ, που θέλει στην πραγματικότητα μία ασφυκτικά ελεγχόμενη από το κράτος ιδιωτική εκπαίδευση με σκοπό τον μαρασμό της, η Νέα Δημοκρατία φέρνει ένα νομοσχέδιο που είναι συνεπές με το ιδεολογικό της αξιακό πλαίσιο, το φιλελεύθερο και δημοκρατικό!

Που δίνει μεγαλύτερη αυτονομία στα ιδιωτικά σχολεία με ευελιξία στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα  ώστε να υπάρξουν πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες.

Με άρση των περιορισμών στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών καθώς και στους περιορισμούς χρήσης των εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων.

Με καινοτομίες όπως την εισαγωγή για πρώτη φορά στα δημόσια σχολεία της χώρας, της συστηματικής διδασκαλίας των Ειδικών Μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις όπως του σχεδίου, της μουσικής, και των ξένων γλωσσών.

Με πρόβλεψη για στελέχωση των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν τυφλοκωφοί μαθητές, κατά προτεραιότητα από εκπαιδευτικούς ή μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού οι οποίοι διαθέτουν εξειδικευμένα σχετικά τυπικά προσόντα.

Με τη δημιουργία, τέλος, ειδικού Μητρώου στο οποίο θα ενταχθεί το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό και τα συμβουλευτικά όργανα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.).

Συνοψίζω:

Η ιδιωτική εκπαίδευση έχει διαχρονικά προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στη νεολαία, στην οικογένεια και στη χώρα μας.

Σε όλη την Ευρώπη ο ρόλος της παραμένει ισχυρός χωρίς να παραγνωρίζεται η ευθύνη του εθνικού κράτους να εξασφαλίζει ένα καλό δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά.

Η επιλογή του ιδιωτικού σχολείου αποτελεί αδιαμφισβήτητο δικαίωμα της οικογένειας.

Η πολιτεία έχει την ευθύνη να διασφαλίζει την τήρηση των νόμων και των αρχών επί των οποίων οικοδομείται η εκπαίδευση. Αλλά σύγκρουση ανάμεσα στη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση δεν είναι αναγκαίο να υπάρχει.

Και τα δύο συστήματα μπορούν να κινούνται παράλληλα και όπου χρειαστεί να ενισχύονται μεταξύ τους.

Αυτό ακριβώς προάγει και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προβλέποντας ακόμα και μεταγραφές μαθητών από ιδιωτικά σε δημόσια σχολεία και το αντίστροφο!

Όπως ακριβώς ψηφίσαμε το νομοσχέδιο για την μεταρρύθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης με καινοτόμες διατάξεις το ίδιο πράττουμε και σήμερα για την ιδιωτική εκπαίδευση, συνεπείς στο πρόγραμμά μας.

Σας ευχαριστώ!

Recent Posts