Χαιρετισμός στο 1st Patra’s Green Transport Conference.

 In Παρεμβάσεις

«ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ»

Αξιότιμε κε Υπουργέ,

Κυρίες/οι,

Καταρχάς είναι μεγάλη μου χαρά να συμμετέχω σε αυτό τον γόνιμο και δημιουργικό διάλογο που
εστιάζει το ενδιαφέρον στο μείζον θέμα της πράσινης μετακίνησης μέσω των νέων πράσινων,
οικολογικών και βιώσιμων τεχνολογιών.

Και συγκυριακά η κλιματική αλλαγή ή για να ακριβολογούμε η κλιματική κρίση την οποία βιώνουμε
επιτάσσει την απαραίτητη πλέον στροφή στις μετακινήσεις με φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς.

Η ανάδειξη της πράσινης ανάπτυξης ως βασικού αναπτυξιακού στόχου πηγάζει κυρίως από την ανάγκη για την προστασία
του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Και η έγκαιρη εκτίμηση της αλλαγής του κλίματος τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο είναι καθοριστικής σημασίας για τη χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής προς αποφυγή των ανεπανόρθωτων επιπτώσεων στην ευημερία
του κοινωνικού συνόλου.

Για τον λόγο αυτό και εμείς ως κυβέρνηση μεριμνήσαμε καταρχάς για την ορθή διαχείριση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης με κύριο και πρωταρχικό σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος.

Στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης η πράσινη μετάβαση είναι από τις βασικές προτεραιότητες μας με τρανή απόδειξη το
γεγονός ότι το 38% του εκτιμώμενου προϋπολογισμού προορίζεται στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.

Οι δράσεις μας με την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων και την πραγματοποίηση στρατηγικών “πράσινων”
αναπλάσεων έχουν ήδη δώσει μια πρώτη εικόνα του πρώτου πυλώνα.

Κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια πράσινης ανάπτυξης διαδραματίζει η διαδικασία μετασχηματισμού του ενεργειακού τομέα. Οι σχετικές πρωτοβουλίες μας στρέφονται προς την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης, την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τεχνολογιών συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει ότι την περίοδο
2020-2030 για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων απαιτούνται επενδύσεις συνολικής αξίας 43,8 δισ. ευρώ σε
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, υποδομές και δίκτυα, ενεργειακή απόδοση, κυκλική οικονομία και άλλους σχετικούς τομείς.

Πολύ σημαντικό έργο στρατηγικής σημασίας σε αυτή τη προτεραιότητα μας αποτελεί η απολιγνιτοποίηση του τομέα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με την ανάπτυξη παραγωγικών δομών που αξιοποιούν άλλες πηγές ενέργειας.

Επιπλέον, η πρωτοβουλία μας GR-eco θα μειώσει την εκπομπές σε μονοξείδιο του άνθρακα και θα μετατρέψει σταδιακά τα νησιά μας σε 100% πράσινους και ενεργειακά αειφόρους, αυτόνομους προορισμούς.

Με τον εθνικό κλιματικό νόμο που για πρώτη φορά αποκτά η χώρα μας και αυτή είναι άλλη μία μεταρρύθμιση της
κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη θεσπίζουμε έναν οδικό χάρτη για την μετάβαση της οικονομίας και της κοινωνίας στην κλιματική ουδετερότητα.

Προβλέπεται όπου υπάρχει επαρκές δίκτυο φυσικού αερίου η απαγόρευση εγκατάστασης καυστήρων πετρελαίου ενώ ταυτόχρονα ο στόλος των ταξί υποχρεωτικά θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή μηδενικών εκπομπών ρύπων αυτοκίνητα.

Η εν λόγω αλλαγή θα ενεργοποιηθεί από το 2025 σε Αθήνα και Θες/κη και περιλαμβάνει και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα
στο 1/3 του στόλου τους.

Τέλος από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η αρχή από τη μετάβαση των καυσίμων που βασίζονται στον άνθρακα προς την ηλεκτρική ενέργεια έχει ήδη ξεκινήσει
και οι εξελίξεις είναι ήδη καταιγιστικές σε όλα τα επίπεδα.

Από αυτές τις εξελίξεις και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος δεν μπορεί να απέχει.

Αντίθετα θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά και να χαράξει (όπως άλλωστε ήδη κάνει) συγκεκριμένες πολιτικές στην ενεργειακή μετάβαση.

Θα κλείσω με το αισιόδοξο μήνυμα η πράσινη μετακίνηση να είναι και η αρχή για μια πράσινη πόλη συνολικά και για την
μεταμόρφωση του πλανήτη μας (από έναν γκρίζο εφιάλτη) σε έναν πράσινο παράδεισο.

Σας ευχαριστώ.

Recent Posts