ΝΠΙΔ Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), Ρυθμίσεις για τα προϊόντα καπνού και άλλες διατάξεις

 In Ομιλίες

Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Με το παρόν νομοσχέδιο, το πρώτο του Υπουργείου Υγείας, επιδιώκεται να αντιμετωπιστεί μία σειρά άμεσων προβλημάτων στον χώρο της υγείας, διορθώνοντας και προβλήματα που είχε δημιουργήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Βρίσκονται δε οι παρούσες ρυθμίσεις σε πλήρη αντιστοίχιση με όσα ως Νέα Δημοκρατία είχαμε υποσχεθεί προεκλογικά δια του προέδρου μας και από τις 7 Ιουλίου πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πιο συγκεκριμένα:

Μετατρέπουμε (άρθρα 1-16) τον ΕΟΔΥ σε ΝΠΙΔ από ΝΠΔΔ – κάτι που είχε νομοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Και προβαίνουμε σε αυτή την ενέργεια όχι από κάποια ιδεοληψία όπως νομίζουν οι συνάδελφοι της μείζονος αντιπολίτευσης, αλλά επειδή θέλουμε να επιστρέψουμε στην κανονικότητα που ισχύει στην Ευρώπη και σε αυτόν τον τομέα.

Δεν μπορεί εκεί δηλαδή να έχουν οργανωμένα ΝΠΙΔ στο τομέα των δομών άμεσης επιχειρησιακής δράσης της δημόσιας υγείας και εδώ να έχουμε βραδυκίνητα ΝΠΔΔ. Και το κάνουν στην Ευρώπη ακριβώς γιατί είναι απαραίτητη η ευελιξία στην αντιμετώπισή έκτακτων και κατεπείγουσων αναγκών.

Πιστεύουμε τέλος ότι με το νέο ΝΠΙΔ θα βελτιωθεί και η αποδοτικότητα του επιχειρησιακού χαρακτήρα του παλαιού ΝΠΔΔ ΕΟΔΥ, με διευρυμένες δυνατότητες διαχείρισης και στο ογκώδες έργο της διαχείρισης της υγειονομικής κάλυψης των προσφύγων και μεταναστών.

Η δεύτερη παρέμβαση που κάνουμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι και είχαμε δεσμευτεί γι’ αυτό προεκλογικά είναι η απομείωση της επιβάρυνσης από το clawback προς όφελος ιδιωτών που ενεργούν αναπτυξιακές επενδύσεις. Δίνουμε δηλαδή τη δυνατότητα συμψηφισμού του ποσού του clawback με δαπάνες αναπτυξιακού χαρακτήρα.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης και στην αποδοτικότερη χρήση των διαθεσίμων πόρων. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται παράλληλα και η απρόσκοπτη πρόσβαση των ασθενών στην φαρμακευτική περίθαλψη.

Το τρίτο πεδίο παρέμβασης που επίσης υλοποιούμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις είναι η σύναψη συμβάσεων αποδοτικότητας των Διοικητών και αναπληρωτών Διοικητών στις ΔΥΠΕ με έννομες συνέπειες σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από την ανάληψη της συγκεκριμένης συμβατικής δέσμευσης.

Το έχουμε ξεκαθαρίσει προεκλογικά αλλά και από την πρώτη μέρα της νέας κυβέρνησης ότι οι διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών της χώρας θα υπόκεινται σε λογοδοσία προκειμένου να επιτύχουν τα βέλτιστα αποτελέσματα στη φροντίδα υγείας των ασθενών και βάσει αυτών θα αξιολογούνται.

Έχουμε επίσης διατάξεις (άρθρα 22-26) που μειώνουν και εξορθολογίζουν τη διαδικασία τιμολόγησης φαρμάκων μέσω της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης τιμών φαρμάκων.

Λαμβάνουμε επίσης πρόσθετα μέτρα απλοποίησης και βελτίωσης της διαδικασίας πρόσληψης επικουρικού προσωπικού, ούτως ώστε να καλυφθούν άμεσα οι αυξημένες έκτακτες ανάγκες του δημόσιου συστήματος υγείας.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ξεχνάμε τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν για μόνιμο προσωπικό από ιατρούς και νοσηλευτές στα νοσοκομεία της χώρας. Και εκεί τρέχουμε τις διαδικασίες που η προηγούμενη κυβέρνηση αμέλησε συνειδητά να προχωρήσει όπως φάνηκε και στην περίπτωση της Πανεπιστημιακής καρδιοχειρουργικής κλινικής στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Ρίου.

Ολοκληρώνω με τις προβλέψεις για την αποτελεσματική εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου (άρθρα 17-19). Με τις προτεινόμενες διατάξεις επεκτείνεται η απαγόρευση του καπνίσματος σε υπαίθριους χώρους δραστηριότητας, ψυχαγωγίας και συγκέντρωσης ανηλίκων κατά κύριο λόγο. Ανατίθεται και στο ένστολο δυναμικό της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛΑΣ) οι έλεγχοι εφαρμογής της νομοθεσίας μεμονωμένα ή από κοινού με άλλους συναρμόδιους φορείς.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και οι διατάξεις αυτές είναι προφανώς σε πλήρη αρμονία με όσα είχαμε υποσχεθεί προεκλογικά δια του πρωθυπουργού μας Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά πρέπει να συνεννοηθούμε.

Και δεν εννοώ μόνο τα κόμματα αλλά εννοώ και με τους φορείς εστίασης, την Αστυνομία και γενικότερα με την κοινωνία ώστε από κοινού να υπάρξει συνειδητή εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου. Είναι ντροπή νομίζω για την χώρα μας να μην μπορεί να εφαρμόσει εδώ και χρόνια με συνέπεια τον αντικαπνιστικό νόμο, τη στιγμή που όλες οι χώρες της Ε.Ε (και όχι μόνο) το έχουν πράξει μέσα σε λίγους μόνο μήνες από την ψήφιση ανάλογης νομοθεσίας.

Και σε τελική ανάλυση, δεν είναι ζήτημα κομματικής υπεροχής ή επιβεβαίωσης το θέμα της πιστής εφαρμογής του νόμου. Είναι πρωτίστως ζήτημα ωρίμανσης του πολιτικού συστήματος και της ίδιας της κοινωνίας να καταλαβαίνει ότι η υγεία πρέπει να υπερισχύσει όλων των άλλων παραγόντων.

Ελπίζω ότι και τα άλλα κόμματα θα καταλάβουν το πραγματικό διακύβευμα των σχετικών διατάξεων και όχι μόνο θα τις υπερψηφίσουν αλλά θα συνδράμουν και στην εφαρμογή των.

Ευχαριστώ

 

 

 

  • (άρθρο 17) H αποτελεσματική εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, (άρθρα 18-19) Παράλληλα εισάγεται η επέκταση της απαγόρευσης (ως πρόσθετο μέτρο προστασίας των ανηλίκων από το κάπνισμα και από τις συνέπειες έκθεσής του σε αυτό), καθώς και η καθιέρωση κατά την ισχύουσα ενωσιακή νομοθεσία τακτής προθεσμίας για την απαγόρευση κυκλοφορίας στην ελληνική αγορά προϊόντων καπνού μάσησης.

 

  • (άρθρο 20) Επιπρόσθετα, προτείνεται η καθιέρωση της δυνατότητας εθελούσιας μείωσης τιμής φαρμακευτικού προϊόντος με πρωτοβουλία των παρόχων φαρμακευτικών προϊόντων προς τον σκοπό της επίτευξης ανταγωνιστικότερων τιμών και μείωσης της συνολικής φαρμακευτικής δαπάνης.

 

  • (άρθρο 27) Με την εν προκειμένω προωθούμενη διάταξη επιχειρείται η εναρμόνιση των διατάξεων περί εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΕΟΠΥΥ, ως καθολικού διαδόχου των ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΟΓΑ, ΟΠΑΔ-ΤΥΔΚΥ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, με τις αντίστοιχες διατάξεις του ΕΦΚΑ περί μη παραγραφής των ληξιπρόθεσμων οφειλών

 

  • (
  • (άρθρο 38) Λαμβάνεται πρόνοια για τον τρόπο αναπλήρωσης μέλους του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Ιατρικού συλλόγου σε περίπτωση κένωσης θέσης του.
  • (άρθρο 40) Εξειδικεύεται η διαδικασία αναγνώρισης κέντρων Εμπειρογνωμοσύνης ως προς σπάνια και πολύπλοκα νοσήματα για δημόσιες κλινικές, εργαστήρια νοσοκομείων και νπιδ συμπεριλαμβανομένων των στρατιωτικών νοσοκομείων και των πανεπιστημιακών, μεταξύ των συναρμόδιων φορέων με σκοπό την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και την βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Recent Posts