«Υπονομεύουν την παιδεία, φτιάχνουν μία Ελλάδα που τους μοιάζει»

 In Άρθρα

Θέλω καταρχάς να συγχαρώ τον Διευθυντή σύνταξης της «Π» Κώστα Μάγνη για το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας την Τρίτη 29 Μαΐου και το θάρρος του να επισημάνει με πρωτοσέλιδο ένα κρίσιμο θέμα παιδείας για τη χώρα. Ο κ. Μάγνης αποτύπωσε με αναλυτικό ρεπορτάζ τη ζοφερή κατάσταση που αρχίζει να μεταφέρεται πλέον και στα Γυμνάσια της χώρας, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι οι καθηγητές. Αντί, δηλαδή, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να αναβαθμίσουν τη λειτουργία του Γυμνασίου και να κάνουν όλες τις κρίσιμες αλλαγές που απαιτούνται, το πρώτο μέλημά τους ήταν η αύξηση του ορίου των αδικαιολόγητων απουσιών στα Γυμνάσια στις 114 (!) και η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων σε τέσσερα (4).

Τα αποτελέσματα αρχίζουν να γίνονται ορατά δια γυμνού οφθαλμού και επισημαίνονται με αγωνία από εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς: ερήμωση των σχολείων από μαθητές ειδικά τους τελευταίους μήνες και απαξίωση παρακολούθησης των υπόλοιπων μαθημάτων, πλην των εξεταζόμενων τεσσάρων (4). Όμως, η ερήμωση των σχολείων κρύβει κινδύνους για τη γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία, αφού οι μαθητές δε θα διδάσκονται κρίσιμη διδακτέα ύλη, δηλαδή θα ολοκληρώνουν το Γυμνάσιο με σημαντικά γνωστικά κενά. Επιπλέον, υποβαθμίζεται και το έργο των εκπαιδευτικών, αφού οι μαθητές δεν ενδιαφέρονται για την παρακολούθηση μαθημάτων που δε θα εξετάζονται είτε στο Γυμνάσιο είτε πολύ περισσότερο στο Λύκειο, όταν θα επιλέγουν και τις σχετικές ειδικότητες. Και οι μαθητές, γνωρίζοντας ότι οι εξετάσεις στο Λύκειο δε θα απαιτούνται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στις σχολές με μη υψηλή ζήτηση αλλά θα εισάγονται μόνο μέσω του βαθμού στο σχολείο, έχουν ήδη αρχίσει να πιέζουν από την Α’ Λυκείου τους καθηγητές για υψηλή βαθμολογία στα μαθήματα! Ένα νέο «κυνήγι βαθμοθηρίας» ξεκίνησε…

Γιατί, όμως, ασκεί αυτή την πολιτική η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας; Διότι, πιστή στη λογική της ήσσονος προσπάθειας και του χαϊδέματος αυτιών, θέλει να επιβάλλει τη μετριότητα στα σχολεία. Έχει δείξει, άλλωστε, και στο πρόσφατο παρελθόν την εναντίωσή της στην αριστεία με την κατάργηση ουσιαστικά των Πρότυπων – Πειραματικών Σχολείων. Δεν είναι να απορεί κανείς, λοιπόν, γιατί οι μαθητές μας καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις στην κατάταξη των πιο ανεπτυγμένων χωρών του ΟΟΣΑ, όταν εξετάζονται στα Μαθηματικά, στη Φυσική και στην Κατανόηση Κειμένου. Και είναι πραγματικά κρίμα και εξοργιστικό το φαινόμενο, γιατί είμαι πεπεισμένος πως οι μαθητές μας ούτε κουτοί είναι ούτε τεμπέληδες και θέλουν να μάθουν στο σχολείο. Και μπορεί σήμερα να ακούγεται καλό να εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα στο Γυμνάσιο και να μπορούν να κάνουν περισσότερες «κοπάνες» από το σχολείο λόγω της αύξησης των αδικαιολόγητων απουσιών, αλλά σίγουρα αντιλαμβάνονται ότι μακροπρόθεσμα ούτε προς το συμφέρον τους θα είναι ούτε προς το συμφέρον της πατρίδας. Χρειάζονται, όμως, και ενθάρρυνση από μία εμπνευσμένη πολιτική ηγεσία που θα τους δείξει το σωστό δρόμο της κατάκτησης της γνώσης σε ένα σχολείο αναβαθμισμένο και φιλικό προς τους μαθητές, ώστε να καταξιωθούν και να προκόψουν μετά και στην κοινωνία. Είναι ύψιστο εθνικό καθήκον και δεν μπορεί να το υλοποιήσει αυτή η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

Recent Posts